الحلقه الرابعه من رهان المغرور
جاؤ
يوم السفر كانت بتول ترتدي هذا👇
و
كانت ترتدي طرحة بلون لبني
و
كانت ترتدي هذه النظارة👇
انبهر
اسر بجاملها و لكنه نفض هذه الفكرة لانه يعمل علي شىء و حيد و هو الربح بالرهان
بتول
بإبتسامة عذبة:صباح الخير
اسر
بإبتسامة:صباح النور
بتول:يلا
عشان نلحق الطيارة
اسر:تمام
يلا
في
سيارة اسر اعلن هاتف بتول عن اتصالي سيف
اجابت
بتول فورا بفرح و لهفة
بتول:sevo
I miss you so much(سيفو انا افتقدتك كثيرا)
سيف:me
to sweety i will make surrprise to you(و انا ايضا
حلوتي انا هعمل مفاجئة ليكي)
بتول:surrprise
please tell me sevo(مفاجئة ارجول قولها يا سيفو)
سيف:no
no no sweety what are you doing now(لا لا لا حلوتي
ماذا تفعلين الان)
بتول:I
will travell to Sharm el Sheikh with the stuff of my work
(انا هسافر شارم الشيخ مع فريق العمل تبع شغلي)
سيف
و لقد لمعت في باله فكره
سيف:good
luck sweety (حظ جيد حلوتي)
بتول:thank
you sevo good bye(شكرا لك سيفو مع السلامة)
سيف:good
bye (مع السلامة)
اغلقت
بتول مع سيف و اسر ينظر لها في دهشة
اسر:امممممم
انتي كنت بتتكلمي انجلش ليه
بتول:عشان
كنت بكلم ابن عمتي و هو عايش و من هو عنده خمس سنين في امريكا و انا بحب اتواصل معاه
انجلش
اسر:اها
وصل
اسر و بتول الي المطار
اوشكت
الطائرة علي الاقلاع
اسر:بتخافي
من الطيارة
بتول:لا
عشان سافرت كتير
اسر:سافرتي
فين
بتول:امريكا
اسر:
اها
طارت
الطائرة
نامت
بتول بينما ظل اسر يفكر
اسر
في نفسه:شبه الملايكة و انت نايمة ايه الي بقوله ده اهم حاجة دلوقتي الرهان و بس و
لازم اكسب الي ما يتسمي عمر ده
وصلت
الطائرة الي اراضي شارم الشيخ
اسر
بنبرة هادئة:بتول اصحي يلا عشان وصلنا
بتول:يووووه
يا ماما سيبيني نايمة شوية
اسر
محاولا كتم ضحكته:بتول انا اسر
قامت
بتول منتفضة:اسر اسر انت هنا ليه
هنا
انفجر اسر ضاحكا:ههههههه احنا في الطيارة ههههههه و وصلنا شارم
احمرت
وجنتي بتول بينما ظل اسر يضحك
ذهب
كلا من اسر و بتول الي الفندق
اسر:بتول
ده مفتاح الاوضة بتاعتك و النهاردة هيبقي راحة و من بكرة هنبدأ الشغل تمام
بتول:تمام
ذهبت
بتول الي غُرفتها حتي تستريح
نامت
نوم عميق و استيقظت علي الساعة الرابعة عصرا
بتول:يااااه
انا نمت كل ده انا دلوقتي هعمل ايه الزهق ده
قامت
بتول صلت صلاتها ثم فكرت
بتول:انا
هنزل اتمشي شوية علي البحر و كمان هقضيها صور عشان اغيظ البت ندي
ارتدت
بتول هذا
و
ارتدت طرحة بلون الفستان
نزلت
بتول الي الاسفل و ظلت تمشي علي البحر و يتطاير فستانها كانت اشبه بملاك يمشي علي الارض
شاهدها
اسر من شرفة غُرفته
اسر:اوبا
ايه ده دي حلوة انا هنزل اشوفها بتعمل ايه
ذهب
اسر الي بتول
اسر:احم
احم بتول ممكن اتمشي معاكي
بتول
بإبتسامة سحرت اسر:اتفضل
اسر
في نفسه إبتسامتها حلوة اوي
هو
ممكن اكون حبيتها لا لا ايه الي انا بقوله ده اهم حاجة الرهان حتي لو حبيتها هكون كسبت
الرهان و كسبتها
افاقه
من سراحانه صوت بتول
بتول:احم
احم اسر
اسر:
نعم
بتول:انا
هروح الفندق ماشي
اسر:
ماشي
ذهبت
بتول الي الفندق فرحة بقضائها بعض الوقت مع اسر نعم لانها معجبة به
مر
يومين دون ان يذكر فيه شىء
اتت
سكرتيرة اسر اليه في موقع العمل
ماهي:
مستر اسر في بكرة حفلة معمة جدا في المنتجع معزوم عليها كل رجال الاعمال المهمين و
اكفأ المهندسين عندهم
اسر:تمام
يا ماهي
ذهب
اسر الي بتول وجدها تعمل بكل نشاط و لم تنتبه اليه بينما ظل يتأملها
اسر
في نفسه:انا كده شكلي وقعت بس برده الرهان اهم كده كده هكون كسبت مرتين مرة الرهان
و المرة التانية اني كسبت حبيبتي
افاق
اسر علي سرحانه
اسر:بتول
بتول:نعم
اسر:في
حفلة بكرة تبع الشغل لازم تيجي
بتول:تمام
ذهبت
بتول لإكمال عملها
جاء
اليوم الموعود نعم انه يوم الحفلة حدثت مفاجئة لم يتوقعها احد
بتول
ارتدت هذا👇
مع
بدي كارينا بكم لون الفستان و طرحة لون الفستان و فيها silver
ذهبت
بتول الي الحفلة بينما ظل اسر ينظر اليها نظرات اخجلتها
اسر:بتول
انتي حلوة اوي
بتول
بإحراج:شكرا
وقفت
بتول حينما سمعت صوت تعرفه جيدا
:تولا
وحشتيني
التفت
بتول الي صوت ثم جرت اليه و ضمته جامد
بتول:سيف
وحشتني اوي اوي اوي
جاء
اسر و الشر يتطاير من عينه و........
ايه
رأيكم
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق