الحلقه الثاني عشر من رهان المغرور
المتصل:انا
اسف والدك و والدتك توفو في حادثة لما كانو رايحين الحرم البقاء الله
وقعت
بتول مغشيا عليها
سمع
اسر صوت ارتطام بتول
خرج
اسر سريعا
وجد
بتول واقعة علي الارض حاول افاقتها و بدأت تفوق تدريجيا
اسر
بقلق:بتول حبيبتي فوقي
فاقت
بتول ثم انهارت باكية احتضنت بتول اسر بقوة بينما هو أُدهش من فعلتها
اسر
محاولا تهتدئتها:بتول اهدي في ايه
بتول
ببكاء:ماتو ماتو سندي
اسر:مين
يا بتول
بتول
ببكاء:اهلي
اسر:بتول
فهيميني
حكت
بتول المكالمة لاسر
حاول
اسر ان يهدأ بتول
لكنها
فقدت الوعي مجددا
حاول
اسر مرارا و تقرارا ان يجعلها تفوق لكن دون جدوة
اخذها
اسر الي المستشفي
وصلو
الي هناك
اسر
بعصبية: فين الدكتور
الممرضة:هندهله
حالا
اسر:يلا
بسرعة
اسر
كان يكلم بتول المحملة علي يده
اسر:بتول
يا حبيبتي انتي هتفوقي و هتكوني كويسة
اتي
الدكتور سريعا و قام بفحصها
خرج
الطبيب و علي وجهه الحزن
الطييب:للاسف
هي اتعرضت لصدمة عصبية كبيرة اوي و للاسف الصدمة ادت انها تدخل الغيبوبة
اسر
بحزن:هتفوق امتي منها
الدكتور:الله
اعلم ممكن بكرة بعد شهر بعد سنة
اسر:ممكن
اخشلها لو سمحت
الدكتور:مش
هينفع
اسر:لو
سمحت خمس دقايق بس
الدكتور:
ماشي خمسة بس
دخل
اسر و وجدها محاطة بأجهزة
بكي
و لي لاول مرة في حياته يبكي نعم في هي محبوبته امامه الان بهذا الحال السئ
اسر
بدموع:بتول حبيبتي فوقي عشان خاطري عارفة انا هعوضك علي كل حاجة بس فوقي عشان خاطري
دخلت
الممرضة
الممرضة:
يالا يا استاذ عشان الوقت خلص
مسح
اسر اثار دموعه و ذهب للخارج بينما القي عليها نظرة وداع
خرج
اسر و قام بمهاتفت سيف
اسر:الو
سيف
بحزن:الو بتول عاملة ايه
اسر:مش
كويسة خالص بعد ما عرفت الخبر جالها انهيار عصبي و دخلها في غيبوبة
سيف
بهلع:انا جاي حالا انتو مستشفي ايه
اسر:ماشي
مستنيك احنا فيه مستشفي (......)
اقفل
اسر مع سيف
مر
قليل من الوقت و جاء سيف
سيف
بلهفة:هي عاملة ايه دلوقتي
اسر:مفيش
جديد
سيف
ادمعت عينيه حزن علي اخته و ابنى خاله المرحون
اسر
قام بإحتضانه ثم قال:انت المفروض تكون قوي عشان لما بتول تفوق تعرف تساندها
سيف:مش
قادر انت متعرفش ان دول اهلي بعد موت امي و ابويا
اسر:معلش
يا سيف هناخد الجثث امتي
سيف:
بكرة هنروح ندفهم
قامو
بدفن اهل بتول
و
مر اسبوعين علي هذا الحادث و اسر كل يوم يزور بتول و في يوم
اسر
بدموع: بتول فوقي بقي انتي وحشتيني جدا فوقي بقي يا بتول انا بحبك اوي
ثم
جعل رأسه علي يدها و نزلت دموعه علي يدها بدأت بتول بالتحرك و افاقت و وجدت اسر هكذا
انتبه اسر انها فاقت
اسر
بفرحة:بتول حبيبتي هروح انده الدكتور
تذكرت
بتول ما حدث ثم عادت الي البكاء
دخل
اسر مع الدكتور قام الدكتور بفحصها
الدكتور:
هي هتفضل يومين تحت المراقبة بعدين تقدر تروح مع حضرتك
خرج
الدكتور
اسر:بتول
عشان خاطري متعيطيش
بتول
ببكاء:اهلي خلاص ماتو بقيت لوحدي و سيف كمان كلها كام شهر و يمشي و انا هعيش لوحدي
و مش هيكون سند ليا
ادمع
اسر علي حال بتول ثم قال:طب انا بعمل ايه يا بتول انا مش هكون سندك
بتول:طب
ما انت كلها كام شعر بردو و تطلقني
اسر:لا
مش هطلقك
و
احتضنها بشدة
بتول
ببكاء كالاطفال:يعني مش هطلقني و لا تسيبني
اسر:لا
يا قلبي
نامت
بتول بينما تنهد اسر تنهيدة حزن علي حالها
مر
اليومان دون ذكر و جاء موعد خروج بتول من المستشفي
بتول
بتعب: اسر لو سمحت وديني بيت بابا و ماما
اسر:
مش هترجعي تاني
بتول:
هقعد هناك شوية عشان وحشوني اوي و البيت في ريحتهم
اسر:ماشي
ذهبت
بتول الي منزل والديها و كانت تتذكر ذكراياتها معهم
ظل
اسر معها كوال ايام مكوثها بمنزل والديها و هذا اثبت لها ان اسر يحبها و قررت قرار
سنعرفه لاحقا
اسر:بتول
انا هروح الشركة النهاردة عشان بقالي فترة مروحتش بعدين هعدي علي الفيلا عشان اجيب
هدوم ليا
بتول:
ماشي
ذهب
اسر الي عمله و انهاه ثم ذهب الي فيلته ليحضر الملابس و حينما دلف الي الحجرة وجد
.......
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق